Foto: Roman van der Werf

woensdag 21 juli 2010

Frankenjura

Na mijn vorige bericht heb ik nog enkele dagen in spanje geklommen. De laatste dag waren er nog steeds veel wanden nat. De temperatuur was inmiddels wel opgelopen naar zo'n 38 graden wat veel te warm was om te klimmen. De eerste helft van mijn laatste week heb ik met Brent geklommen. (zie foto hieronder) Op zijn laatste klimdag wilde hij nog wat makkelijke routes proberen. Hij probeerde een 7b+ waarvan het begin er nat uitzag. Zijn poging eindigde uiteindelijk in een zipper voor het eerste setje. Ik kon hem en mezelf verbazen door adequaat te reageren. Hij viel van zo'n 3 meter hoogte en de landing was erg slecht. Ik kon hem precies bij zijn gordel pakken en samen konden we een gecontroleerde crashlanding maken. Je wilt nooit voor het eerste setje vallen maar wanneer dit bij andere gebeurt is dit ook niet echt een pretje. Voor mij was het ook de eerste keer dat ik zoiets meemaakte en was dan ook blij dat mijn reactievermogen nog snel genoeg was.





Die middag ging hij terug naar Barcelona Airport waarvan hij de dag erop is vertrokken. De laatste dagen heb ik nog met micha vanhoudt en zijn vreindin geklommen. Nog wat voetbal gekeken en donderdag avond besloot ik dat het te warm was om te klimmen en ben ik richting huis gaan rijden. 18 uur later was ik thuis. Onderweg de nodige files gezien. Heel Nederland leek op vakantie te gaan. Dit was gelukkig in de tegenonvergestelde richting als dat ik op moest.



Dit is ook nog een van de laatste dagen gebeurt tijden het cleanen van mijn route. Ooit gezien?





In Nederland aangekomen was het ook hier warm maar wel een stuk minder warm dan in spanje. Deze week zat net als de laatste keer dat ik in NL was vol met met allerlij afspraken. Zondag was het natuurlijk tijd voor de finale nederland spanje. Deze hebben we in tilburg op een groot scherm gekeken.




Na een zeer telleurstellende wedstrijd waar spanje toch wel verdient gewonnen heeft was iedereen snel afgedropen. Dinsdag had ik met Richard afgesproken en zijn we met de boot de biesbosch opgegaan. Daar een beetje rondgevaren en gevist. S' avonds onze vangst op de BBQ gegooid wat een mooie afsluiter was van deze dag. Ik was zelf nog nooit in de Biesbosch geweest maar ik moet zeggen dat het echt een mooi stukje van NL is.



Vrijdag ben ik bij Philip en Carlijn (collega's) op visite geweest en 'savonds was het tijd om met de Boys te gaan paintballen. We waren dit keer natuurlijk al een stuk meer ervaren dan de vorige keer en dat was te merken. Bloedfanatiek was iedereen 3 uur later helemaal gaar. Lekgeschoten, onder de blauwe plekken en voornamelijk erg moe. Daarna nog even de stad in geweest maar het was te merken dat iedereen erg moe was. We hebben die dag nog gefilmt, maar deze moet nog bewerkt worden dus deze houden jullie dus nog tegoed.


Zaterdag overdag lekker een dagje met vivienne samen doorgebracht. Het inpakken van mijn bus duurde wat langer dan verwacht maar uiteindelijk zat er alles toch weer in en was ik klaar om te gan. Stefan en Michiel waren op tijd en rond 20:30 zijn we richting de Frankenjura gereden. De hele dag was het al drama op de weg. Wij waren 6 uurtjes later op plaats van bestemming. Het had voor mij ook niet langer moeten duren want ik was echt super moe.

De dag erop had ik even met Gabor afgesproken. Die had ik al 2 jaar niet gezien en was hier ook een weekje om te klimmen. Na even kort te hebben bijgepraat zijn we beide op andere sectoren gaan klimmen.

Omdat de stijl van klimmen in de FJ toch wel erg anders is dan in de gebieden waar ik afgelopen maanden was geweest wilde ik het de eerste week rustig aan doen om wat te wennen. Toch ging het allemaal veel beter dan ik verwacht had. De eerste route was een 9- Borderline die ik flash kon doen. Ik was eigelijk een beetje zenuwachtig dat het niet zou lukken maar uiteindelijk ging het prima en merkte ik al snel dat ik best fit was. ´s avonds hadden Roman en suzanne een BBQ verzorgt en daar zijn we lekker een hapje gaat eten.

De afgelopen dagen hebben we veel routes tot 7c+ gedaan. Gisteren zijn we nog naar de obere Goßweinsteiner wände geweest waar de eerste 9- van duitsland zit: Sautanz. Hier heb ik nog een filmpje (komt nog) van stefan in gemaakt en de volgende foto van Michiel.



Hopelijk de volgende keer meer nieuws!

1 opmerking:

  1. Yo Maatjeu,

    Je kan niet typen , maar wel mooie foto's maken man!

    Gr,
    Tim

    BeantwoordenVerwijderen