Foto: Roman van der Werf

maandag 31 mei 2010

Weekje Nederland

Afgelopen week stond een weekje Nederland op het programma. Aangezien een vlucht nederland retour weinig kost was dit een mooie gelegenheid om mijn vrienden, collega's en familie eens te bezoeken.

Wanneer je zo kort in NL bent wil je natuurlijk zo veel mogelijk doen in de beperkte tijd die je hebt. Dit resulteerde dan ook in een overvol schema. Toch was het super leuk om iedereen weer eens te zien. Aangezien ik al zo lang weg was vond ik het vaak erg leuk om te horen hoe het met iedereen ging omgekeerd vonden zij het vaak leuk om te horen wat ik allemaal gedaan had in die 3 maanden. Gelukkig zijn de meeste mensen via mijn blog op de hoogte gebleven maar ik kwam er toch niet altijd onderuit om te vertellen hoe het geweest was.

Naast de vele koffie momentjes en etentjes stond voor zaterdag ‘Modern Warfare: Life Fire Exercise' op het programma. Hiervoor zijn we met een groep vrienden naar een locatie vlakbij volkel afgereist om eens een middagje te gaan paintballen. We hadden 3 uur lang een baan gereserveerd om nu eens te kijken of paintballen nu enige overeenskomsten vertoonde met gamen achter een pc.

Na een korte uitleg konden we van start. We waren met 10 man en in het arrangement zaten 1500 ballen. Uiteindelijk hebben we in 3 uur tijd ongeveer 6000 ballen opgeschoten. Zeker tegen het einde van deze 3 uur hadden we een goede tactiek ontwikkeld. Tijdens de uitleg waren een aantal regels van belang voor het spel waaronder: niet binnen een afstand van 10 meter op elkaar schieten en als je geraakt was moest je HIT roepen en met je geweer naar beneden het veld verlaten. Hierbij was het niet toegestaan om nogmaals op een persoon te schieten die al geraakt was. Beide regels werden aan het einde van onze 3 uur durende battle regelmatig aan de laars gelapt wat dan weer resulteerde in de nodige blauwe plekken en headshots. Onder het motto: better to be safe than sorry werden mensen vaak ook nog wel een paar keer extra geschoten als niet voor 400% duidelijk was dat ze al geraakt waren :)

Na deze actieve middag konden mike ik en Jelmer aanschuiven bij de BBQ bij jerome thuis en na een telleurstellende champions league finale voor enkele van de familie leden zijn we op stap gegaan waarna we als afsluiter nog even van 4 tot 7 over de meimarkt hebben geslenterd. Dit resulteerde voor mike en mij in enkele mooie aankopen waaronder roze croqs, ski's, snowboots, messenset, Cars vlaggetje en niet te vergeten een educatief boek over baby's en dit alles voor het mooie bedrag van 6 euro en 50 cent. Al met al een erg geslaagde dag!

Ondanks dat ik weinig zin had om binnen te klimmen ben ik toch op maandag maar even een keertje gaan klimmen. Dit omdat het leuk was om even wat mensen op de klimhal te ontmoeten anderzijds ook met oog op mijn project. Ik wilde toch het voordeel behouden wat ik had opgebouwd in die weken. Ik heb geen zware training gedaan maar mijn lichaam net genog geprikkeld om in conditie te blijven. Naast het klimmen heb ik iedere dag 20 minuten hard gelopen. Iets waar ik eigelijk een hekel aan heb maar goed met oog op mijn project iets waar ik me wel overheen kon zetten.

Donderdag middag zou ik met mike terug vliegen naar Spanje om datn enkele dagen met mike te gaan klimmen. Aangekomen bij eindhoven airport deed zich meteen een probleem voor namelijk een staking van de Franse Luchtverkeerleiders, iets wat over de afgelopen maanden al eerder is voorgekomen. Chaos op het vliegveld was het resultaat. Mike had het al vaker aan de stok gehad met Ryanair en wist aan welke touwtje hij het beste kon trekken. Ik schat in dat wij de laatste waren die de terminal binnen kwamen maar ook weer de eerste waren die de terminal uitkwamen. Een snel telefoontje van mike resulteerde in een gratis omgeboekte vlucht diezelfde avond van Dusseldorf weeze, erg vervelend voor mike was dat ie nu nog een dag langer in Spanje moest blijven. Diezelfde avond zijn we nog naar spanje gevlogen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten