Foto: Roman van der Werf

vrijdag 27 april 2012

verlate update

Afgelopen maanden is het ontzettend druk geweest. Veel weekenden weg geweest, nieuw systeem op het werk, trainen en de start van een nieuwe opleiding. Daarnaast ben ik erachter gekomen dat er 1 groot nadeel is aan het maken van veel fimpjes; Je moet ook alles weer bewerken. Voorheen maakte ik een "mooie" foto en dan paste ik thuis even de kleur wat aan en dan was ik klaar. Nu met het bewerken van filmpjes ben je veel meer tijd kwijt! Dus ondanks dat ik niet heb gepost heb ik toch veel geklommen. Sinds mijn laatste post ben ik nog 2 keer in bleau geweest en 1 keer naar de pfalz. Ik merkte dat de stijl van klimmen in bleau tijd nodig heeft om te wennen. De eerste keer was het echt top weer en ging het boulderen boven verwachting goed. De tweede keer was het weer een stuk minder en ging het ook minder lekker. De derde keer was verreweg mijn beste bleautrip ooit. Niet zozeer qua weer maar wel qua moeilijke boulders.
Na de laatste trip kon ik echt merken dat ik wat meer aan de stijl gewent begon te raken. Daarnaast was het fijn om te merken dat alle training die ik aan het doen ben om mijn vingers sterker te maken effect heeft. De tweede trip bleau was ik samen met Erik en Eric gegaan. We hebben Isatis, Drei Zinnen, Rocher de la Reine, Bois Rond en Gorges du houx bezocht. Voor Erik en Eric was het de eerste keer in Fontainebleau en dus allemaal nog erg nieuw en wennen. Hiernaast nog een foto van Erik in zijn eerste 6a in bleau. Op Isatis heb ik veel geprobeerd veel dingen lukte niet, uiteindelijk kon ik wel L'arrache Coeur (7c)en El Poussif (7a+) klimmen. Die laatste was met name bijzonder omdat ik deze al zo vaak geprobeerd had. Na wat tips voor het spotten en de truc weer gevonden te hebben kon ik ook L' Arrache Coeur redelijk snel klimmen. Voor het einde had ik een mooie statische oplossing gevonden ipv de sprong die veel mensen daar maken. De derde trip bleau zijn we met 7 man vertrokken (Ulf, Martijn, Erik, Frank, Daan en Tim)De eerste dag konden Tim en ik La Directe de la Fosse aux Oreilles (7c)op drei zinnen klimmen. Beide hadden we best wat moeite met deze boulder en ik begrijp dan ook niet zo goed waarom deze boulder door veel mensen als makkelijk word ervaren. Voor mijn vingers was het wel een overwinning dat ze aan deze randjes wilde blijven hangen. Tim klom ook nog Hotline (7c) en Bifurication-Diversion combi (7c). Het weekend eindigde voor Daan al vroeg die middag door een verstuikte enkel. De 14 crashpads die we bijhadden bleken toch niet genoeg te zijn. Gezien het feit dat Daan weinig meer kon heeft zijn vader hem de dag erna opgehaald.
Dag 2 zijn we naar Manoury gegaan waar Tim en ik Bagheera (7c)hebben geklommen. Het was wel eens een keer leuk om zelf niet alles te moeten uitvogelen en samen in een boulder te werken. Rechts daarvan kon ik Baloo (7b) ook nog klimmen die mij uiteindelijk misschien wel meer moeite koste dan de 7c. Verder heb ik nog een aantal dingen geprobeerd en kon ik aan het einde van de dag nog Oasis (7b+) klimmen. Hier ben ik zeker wel 1,5 uur mee bezig geweest. Het probleem voor mij was om goed in de eerste greep te komen toen ik die eenmaal goed had heb ik het nog 1 keer verprutst maar de twee keer lukte het dan toch eindelijk. Tim kon deze boulder nog flashen! Ulf slaagde er na enkele pogingen ook nog in om deze boulder te klimmen. Martijn had inmiddels zijn vinger ge- circumcised door van een greep af te schieten en zijn vel achter te laten dus die was ook uitgeklommen na dag twee. Dag 3 hebben we eerst 's ochtends Tim afgezet bij Petit Bois. Hij wilde graag Big Dragon (8a) proberen, maar voor de rest van ons zat daar niet zo veel dus wij zijn doorgereden naar Elephant. Daar aangekomen bleek dat iedereen al redelijk gaar was en Ulf en ik de enige waren die eigenlijk nog wat puf hadden. We konden beide Le Coeur (7a) klimmen een boulder die ik jaren geleden al eens had geprobeerd maar toen niet kon. Daarna zijn we naar Elephant Ouest gelopen daar zat nog Gargamel 7c en Transpotting 7c. Na de pads zo strategisch mogelijk neer te hebben gelegd hebben we beide wat geprutst in Transpotting. Eigenlijk gaat de hele boulder maar om het doen van 1 beweging en dat is een verre pas met je rechter voet in een gat gehaakt. Ik had de camera niet aangezet omdat ik toch niet dacht dat het zou gaan lukken. Uiteindelijk lukte het me toch om de pas te maken en na flink wat stressen op het einde kon ik uiteindelijk toch op het blok klimmen. Vervolgens heb ik Ulf aangespoord dat hij wat beter zijn best moest doen en het nog een paar keer moest proberen wat uiteindelijk resulteerde in zijn eerst 7c! Omdat ik nog steeds de filmpjes moet bewerken van de tweede en derde trip bleau hieronder toch alvast het filmpje van bleau in februari 2012. excuses voor de slechte kwaliteit maar ik had de camera verkeerd ingesteld :(

2 opmerkingen: