Foto: Roman van der Werf

donderdag 16 februari 2012

Hohenfels again

Een late update van iets wat al weer 3 weken geleden is gebeurt maar het duurde even voordat ik de foto's en filmpjes had verzameld en bewerkt. Met name het maken van een film was nieuw voor mij. Jammer was dat ik er afgelopen weekend pas achter kwam dat de kwaliteit op de camera ingesteld stond op slecht, dus de kwaliteit laat nog wat te wensen over. Maar daar hebben we weer van geleerd dus volgende keer beter.

29 januari was ik 's ochtends al vroeg vertrokken samen met Wessel, Erik en Wouter. Het plan was om naar Hohenfels te gaan. De voorspellingen waren niet zo goed; lichte sneeuw, wind en een maximum temperatuur van -2 graden stond op het programma. De keer ervoor was het ook koud maar scheen af en toe nog de zon en stond er bijna geen wind.

Voor mij was dit de derde keer op Hohenfels en ik was dit keer goed voorbereid met een kort klimtouw, gordel en staalborstels. De keren ervoor had ik steeds een sector over geslagen omdat deze er niet zo mooi uitzag. Na nog eens in de topo te hebben gekeken besloot ik toch nog maar eens een kijkje te gaan nemen in deze sector. In de sector Spielplatz zat nog een 7a boulder op een kant; Cypress hill die 3 sterren kreeg in de topo en een van de mooiste boulders moest zijn in de Eifel.

Na enig zoekwerk hadden we dan toch de boulder gevonden waar het om ging. Een hoge kant met een slechte landing. Geen streep magnesium te zien en ik moet zeggen dat het er zonder magnesium niet echt aantrekkelijk uitzag. Nadat ik mezelf daaroverheen had gezet en een beetje had opgewarmd ben ik toch maar voorzichtig gaan voelen en was het uiteindelijk toch wel erg mooi. Omdat de boulder erg hoog was en ik toch wel een beetje schik had voor het einde ben ik toch even de bovenkant uit gaan checken. Bij inspectie van de eindgreep trok ik de gehele eindgreep ter grote van een voetbal uit de wand. Achteraf blij dat ik daar toch niet naar toe ben gesprongen. Na de boulder even gepoetst te hebben en een methode gevonden te hebben kon ik de boulder toch redelijk snel klimmen.

Na Cypress Hill zijn we naar een andere sector gegaan waar Wouter Wessel en Erik ook nog wat geboulderd hebben. Wessel ik en Wouter konden daar nog een 6c+ boulderen en erik heeft wat gestoeid met zijn al pijnlijke huid op een veel te ruwe boulder. Na deze sector zijn we naar de boulder Kernspaltung (7c+) gelopen. Dit was de boulder waar ik eigenlijk voor was gekomen. Ik wilde graag kijken of ik weer wat sterker was geworden en nu de boulder kon klimmen zoals deze geopend was. Al snel had ik een goede methode gevonden en na een 6 tal pogingen kon ik deze boulder klimmen. Fijn om te merkten was dat ik me weer een sterker voelde dan de vorige keren dat ik hier was. Het is altijd prettig om te merken dat de training die je doet effect heeft.

Erik kon hier vlakbij nog zijn eerste 6a boulder klimmen en Wouter kon nog een 7a+ klimmen. Bij Wessel overheerste met name de kou die hem ervan weerhield om veel te doen deze dag. Wouter heeft later deze dag nog een 7a+ (virus ) gedaan en ik had nog voor het filmpje Virus en Bad boy gedaan zodat ik impressie filmpje kon maken van Hohenfels.

Filmpje volgt later

Geen opmerkingen:

Een reactie posten